Kennen wij elkaar niet ergens van?

By Roos @ Team Unicorn | oktober 9, 2017

Nee? We zouden elkaar moeten leren kennen!

Ik ben Roos, en ik zou je graag willen meenemen in mijn wereld.

Welkom op deze vrolijke roze website, van mijn eigen merk Team Unicorn. Met deze unieke blogpost wil ik je laten zien ‘hoe mijn brein werkt’. Ik wil je mijn professionele prestaties tot nu toe laten zien. Prestaties die zijn verricht in een creatieve omgeving, met marketing, concept ontwikkeling en projectmanagement als focus.

Ben je benieuwd? 

Deze blogpost op deze website is een goede vertaling van mijn wereld! Een wereld die bestaat uit veel vrolijkheid, een beetje gekkigheid, een vleugje perfectionisme, honderd sparkles en 8 dagen werken in de week.

Ik ga op reis en neem jou mee…

Als ik jou mee op reis mocht nemen dan glij je op maandag van een glitterende regenboog naar beneden en zwem je op dinsdag in een spetterende onderwaterwereld. Woensdag zou je zomaar in een magische chocoladefabriek kunnen zijn, en op donderdag ben je winnaar in een go-kart wedstrijd. Van vrijdag tot zondag maken we geen plannen en zijn we extra creatief: we laten spontane awesomeness de vrije loop.

Dit is een wereld die spannend is.

Een wereld vol ideeën, kansen en dromen.

Een wereld die draait om het creëren van intrigerende dingen.

In dit artikel

Je leest op deze pagina over een aantal dromen die werkelijkheid zijn geworden in mijn professionele wereld. Dit heeft als doel je te schetsen waar mijn krachten liggen. Ik noem een aantal concepten die ik heb gecreëerd en ontwikkeld.

Mijn droom nu? Het doorzetten van soortgelijke activiteiten!

Zijn wij een match? Lees snel verder!

En daarna… Denk je na het lezen van dit artikel, nou ja zeg… this is a keeper… die moeten we NU spreken! Dat kan! Aan het eind van dit artikel staan mijn contactgegevens.

Have fun!

 

Concept 1 | Welkom bij Tunes Academy

Maart 2015, Amsterdam – Op het hoogtepunt van alle GinTonic gekte drink je… doe niet zo mal… gewoon nog meer GinTonic! Maar bij Tunes Academy krijg je eerst wat wijze Gin en Tonic lessen voordat je verschillende bijzondere brouwsels naar binnen giet. Een avond vol met leerzame geschiedenis verteld door de enthousiaste vertegenwoordigers van de drankmerken.

Tunes Academy is een terugkerende masterclass in Tunes Bar, in het Conservatorium Hotel. De Academy heeft als focus de lokale Amsterdammer op een nieuwe manier kennis te laten maken met de bekende bar. 

Het concept heb ik samen met de Executive Chef van het Conservatorium Hotel ontwikkeld. De productie, partnership management en marketing heb ik samen met de Bar Manager van Tunes Bar gerealiseerd. 

 

Concept 2 | Welkom bij Mercedes-Benz FashionWeek OFF SCHEDULE

Januari en Juli 2016 – Vind jij de traditionele FashionWeek een ver-van-je-bed-show? Groot gelijk: want hoé kom je aan een kaartje en wát trek je áán?? Allemaal vragen waar het rebelse dochter programma van FashionWeek een goed antwoord op heeft: het FashionWeek OFF SCHEDULE programma presenteert elk half jaar 10 vrij toegankelijke mode evenementen met een laagdrempelig karakter. Elk evenement wordt mede-georganiseerd door een mode-ontwerper, een kunstenaar/artiest, en een Amsterdamse locatie.

Het OFF SCHEDULE programma bestaat uit verschillende mode evenementen die plaatsvinden op de dagen voorafgaand het catwalk programma. OFF SCHEDULE heeft als doel mode naar de stad en mens te brengen. Het werkt als marketing tool voor Amsterdam FashionWeek, en is een verbindende factor tussen high-end mode en het brede publiek.

Ik heb als Programma Manager in totaal 16 evenement concepten ontwikkeld en geproduceerd. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de marketing, partnerships en sales voor het programma. In dit artikel kan je meer over mijn ervaring als Leading Lady van het programma lezen.

Voorbeelden van evenementen
Dynamic Store De hoogste pop-up store van Amsterdam (zie voorbeeld)
David Laport x Helmut Newton Helmut Newton geïnspireerde modeshow (zie voorbeeld)
Fashion on Ice Een geschaatste modeshow op de ijsbaan op het Museumplein
Fashion and Music Een ontmoeting tussen een gekke pop-band en een te gekke ontwerper

Voorbeeld evenement OFF SCHEDULE | De hoogste pop-up store van Amsterdam

Juli 2016, Amsterdam – Op 100 meter hoogte high-fashion kopen? Het uitzicht alleen is al een goed excuus om de lift naar boven te pakken. Als je geluk hebt gaat die vent van je ook nog mee. Want er is ook bier, en wijn, en… need I say more? Een goed moment om high-fashion eens echt te voelen, aan te passen, en… uhm… ja natuurlijk. Ook aan te schaffen.

De Dynamic Store was de hoogste pop-up store in Amsterdam, met collecties van Nederlandse ontwerpers van Amsterdam FashionWeek. 

Voorbeeld evenement OFF SCHEDULE | Helmut Newton geïnspireerde modeshow 

Juli 2016, Amsterdam – Helmut Newton: een niet-te-missen begrip voor iedereen met een liefde voor modefotografie. Dus wanneer onze eigen Nederlandse modeontwerper David Laport belooft een collectie te tonen geïnspireerd op de Big Nudes van Newton… Dan moeten. zullen. kunnen. we daarbij zijn. Een prachtige samensmelting van twee kunstvormen in het Foam Fotografiemuseum in Amsterdam.

Helmut Newton x David Laport was een van de 16 marketing evenementen voor Amsterdam FashionWeek, met als doel mode naar de stad en mensen te brengen.

 

Concept 4 | Welkom bij een flashy influencer campagne op Fashionweek.nl 

Januari 2017, door heel Nederland – Mercedes-Benz voor de jonge, hippe, urban vrouw. Twaalf grote modebloggers uit Nederland mogen voor een dag op stap met een gloednieuwe Mercedes-Benz naar hun favoriete stad. Volg de meiden naar hun geheime shop-plekjes en lekkerste lunchspots. Geheime tips van de influencers inbegrepen!

Met Mercedes-Benz als opdrachtgever, heeft Amsterdam FashionWeek een native advertisement campagne opgezet met de naam #fashionabledrive. Aan deze campagne waren 42 influencers gelinkt uit Nederland en Belgie.

Bij deze campagne was ik verantwoordelijk voor de conceptcreatie en uitvoering, eveneens de selectie en onderhoud van alle influencers.

 

Concept 5 | Welkom bij Team Unicorn 

Februari 2017, Amsterdam – Team Unicorn is for anyone who doesn’t want to join the grown-ups yet. Dit is een merk voor de millenial die soms niet altijd even volwassen wilt zijn. Team Unicorn verspreid met het platform en de t-shirts de nodige glitters, regenbogen en ongecompliceerde vrolijkheid.

Team Unicorn heeft sinds juni 2017 veel aandacht gekregen. Een pop-up store in het Hoxton Hotel Amsterdam, een samenwerking met &C Magazine en een nominatie voor de Viva400 Creatieven Award zijn slechts een paar voorbeelden.

Samen met mijn partner heb ik het concept en de merkgedachte ontwikkeld en uitgewerkt. Daarnaast heb ik de gehele website en shop gebouwd, de productielijn ontwikkeld, de PR verzorgd en samenwerkingen opgezet.

 

Meer over Roos Mulder

Contactgegevens

Telefoon: 0642825543
Emailadres: roosmulder91@gmail.com
Link naar CV